Toto letní vydání magazínu je v mnoha směrech výjimečné. Nejen, že v něm naleznete nejdelší článek, jaký u nás kdy vyšel (abychom téma neroztahovali na čtyři vydání), ale také obsahem, který je určen především těm, kteří se chtějí posunout ve své tvorbě dál, od cvakání pro vyspělou tvůrčí fotografii. Znalost Color Theory je důležitý milník v práci s barvami, ke kterému by měl každý fotograf dojít. Máte své oblíbené Presety v Lightroomu nebo jiném programu a chtěli byste se posunout v úpravách k jenodušší a především univerzálnější a snadno opakovatelnou postprodukcí napříč vemi programy? Pak určitě uvítáte článek, který vám ukáže, jak snadno proměníte Presety na LUT se všemi jejich výhodami. Pořádný dárkový balík kromě ukázkových LUTs přináší také interaktivní spektra, pomocí kterých si usnadníte cestu k vlastnímu autorskému stylu. Spaktra jsou ve formátech pro Affinity Photo, Zoner i Photoshop.
Když fotografie byla fotografií
Ve svém úvodním slovu František Dostál opět uhodí hřebíček na hlavičku…
Teorie barev & fotografický styl
Nejrozsáhlejší článek v historii magazínu! Desítky ukázek, srovnání, schémat… Psychologie barev, jejich doporučené a nevhodné kombinace, vysvětlení vlivu barev na vnímání fotografie, využití barevných harmonií v portrétní, módní, scénické i krajinářské fotografii a u zátiší. Poradíme vám s tvorbou vlastního fotografického (autorského) stylu a vysvětlíme jeho podstatu a smysl, stejně tak se podíváme na zoubek opakovatelnosti procesu postprodukce, aby vaše fotografie měly vizuální kontinuitu. Jako dárek pak pro vás máme interaktivní barevná spektra (Pro Affinity, Zoner a Photoshop), pomocí kterých si snadno najdete barevná schémata pro vaši tvorbu a k tomu také pořádnou nálož LUTs.
Obraz jako fotopozadí
Pozadí je u aranžovaného zátiší stejně důležité jako objekty v popředí. Ukážeme vám, jak získat a využít dobové obrazy a jak s jejich pomocí stylizovat produktové fotografie i vlastní aranžovaná zátiší.
Dívka, co fotografovala dívky
Fotomedailon Aleny Vykulilové připomene dobu, kdy fotografie aktů nebyly cenzurovány sociálními sítěmi a bylo v nich více krásy, než erotiky.
Jak se fotí v jahodovém lánu
Tentokrát se slovem a půvabnými snímky Janiny Foldynové přenesete na jahodový lán. Není důležitá cesta, ale cíl, i tak by se dala tvorba Janiny Foldynové charakterizovat a vy uvidíte, z čeho vlastně finální fotografie vznikají.
Dekorativní (nejen) bylinky
Dokonale proostřené dekorativní makrofotografie bylinek nejsou tak snadné, jak by se mohlo zdát. My vám ale poradíme! A také asi mnohé z vás překvapíme použitím malého světla, které ale ve skutečnosti rozhodně malé není. Nechybí ani ukázky funkce Hue v libovolném programu pro získání velmi atraktivní vizualizace.
Jak na scénickou fotografii
Když je příprava fotografování a nalezení lokace prvním, ale hned po nápadu nejdůležitější krokem ve vaší tvorbě… Scénická fotografie je náročná a rozhodně to není téma pro ty, co hledají snadné náměty a realizace. Máme pro vás i tip, kde najít skvělá místa pro scénickou fotografii a povíme si o souladu obsahu a formy a o rozdílu mezi scénickou a dokumentární fotografií i o tom, proč je nutné již při fotografování zohlednit budoucí způsob postprodukce.
Jak se fotí Ondrášovka
Další exkurze do oblasti profesionální reklamní fotografie Filipa Matušinského, tentokrát to bude čtveřice minerálních vod, čtyři barvy, čtyři scény.
Vlastní LUT odvozená z presetu
Největší nevýhodou Presetů je jejich nekompatibilita v jiném prostředí. Presety z Lightroomu zkrátka nemůžete použít v Captura One, obráceně to platí jakbysmet. Všimli jste si, že když si pořídíte nový fotoaparát, že vaše Presety vytvoří jinou, více či méně odlišnou vizualizaci? A pak jsou tu různé šablony a akce v grafických editorech a opět jejich nekompatibilita. Naučte se z Presetů v Lightroomu či jiném programu jednoduše vytvářet vlastní LUTs a máte po starostech!