Nové vydání magazínu ČS Fotografie č.68 je v prodeji od 16. února a přichází k vám s trochu pozměněnou strukturou – méně delší a více kratších článků, které tak zahrnou více témat. Nabídka je opravdu pestrá. Podíváme se na rozdíl mezi fotografováním s 35 a 85mm objektivy, budeme fotografovat s dronem na výšku, budeme řešit problémy produktových fotografií, vytvářet zátiší, hlídat světlo u Atlantického oceánu, s nahou dívkou proběhneme kukuřicí, ukážeme si některé speciální techniky postprodukce a to zdaleka není vše!
Fotoškola
Vytvořte si mechové zátiší
Při sestavování zátiší nemusíte využívat jen obecné předměty. Oživte své fotografie něčím méně obvyklým – co třeba mech? Možností je nepřeberně a inspiraci budeme tentokrát čerpat u železničních modelářů. Malý nenápadný produkt v kouzelné přírodní miniscéně, to vás bude po večerech určitě bavit!
O Éowyn a Faramirovi
Světoznámá fotografka Fantasy příběhů Marketa Novak vám povypráví o tom, jak fotografovala jeden příběh z Pána prstenů (ten vám i ve zkratce přiblíží), jaká jsou úskalí práce bez zábleskového světla, kdy je Slunce pomalé a co je důležitou motivací pro modelky a modely.
Jak se fotí s dronem na výšku
Je to jednodušší, než byste čekali a výsledky jsou fascinující. Ukážeme si i trochu extrémní způsob snímání, kdy budeme v průběhu snímání stoupat výš a výš… A také si povíme o tom, že i fotografie z dronu mohou být velmi kreativní a není důvod vyřadit ze hry třeba Conematic grading.
Řemeslo těžší než kreativita
Fotografování produktů pro e-shopy není obvykle moc kreativní, zato ono ryzí fotografické řemeslo vám dá někdy opravdu zabrat. A když budete něco takového fotografovat třeba pro nějakého kamaráda, dejte si záležet – je to vaše vizitka a spoustu věcí se přitom naučíte.
Ohnisko 35 nebo 85 mm?
Dva současné moderní trendy, dvě ohniska objektivů, trochu móda, trochu klasika, a vy stojíte před rozhodnutím, kterou cestou jít? Máme pro vás spoustu srovnávacích ukázek, povíme si o principech snímání i ekvivaletním ohnisku pro APS-C fotoaparáty, nezapomeneme na zkreslení a perspektivu. Uvidíte, kdy je lepší 35 a kdy 85 mm, ale konečné rozhodnutí je ale na vás.
Vteřina i v krajině rozhoduje
Zdánlivě poklidné krajinářské umění se někdy promění v závod s časem, kdy protihráčem je především rychle se měnící světlo a neklidná hladina Atlantiku. V závěru článku si pak sedneme k počítači a ukážeme si, jak i v 2D barevném modelu zachovat tmavou sytou barvu oceánu.
Jak se fotí s telátky
Není úplně obvyklé si zajít na fotografování do kravína, ale když vám jde o dobové zachycení atmosféry, tak i kravín může být skvělou lokací, i když ten moderní budete muset trochu (hodně) upravit tak, aby k dobovému oblečení opravdu pasoval.
Co naše oči nevidí
Vyplatí se pečlivost ještě před stiskem spouště, protože v krajině někdy fotoaparát vidí víc, než naše oči, stačí mu ukázat, co a jak vlastně chcete zachytit. Fotoeditory nejsou všemocné a tak si řekneme, co vše při fotografování udělat, abyste získali skvělý základ i pro výraznou postprodukci.
Postprodukce
Frekvenční separace „Median“
Frekvenční separace je skvělá technika pro zjemnění pleti v profesionální portrétní a módní magazínové fotografii. My si ale tentokrát ukážeme využití této techniky Frekvenční separace u produktů v komerčním nebo dekorativním zátiší. Podstata je stejná, jen možnosti daleko širší. Již nebudete muset donekonečna čistit hladké povrchy produktů před focením, ukážeme vám, jak snadno si s nimi Frekvenční separace poradí.
Extrémní grading v Lightroomu
Velmi výrazného Color Gradingu lze dosáhnout přímo v Lightroomu, což ocení především ti autoři, kteří v RAW konvertoru pracují tzv. „na hotovo“, bez dalších úprav ve fotoeditorech.
Blending pro Glamour Glow
Glamour Glow patří k velmi povedeným funkcím plugin NIK Color Efex a rozhodně jej nemusíte využít jen na Glamour fotografie. Na naší ukázce spíše módního portrétu uvidíte, jak využít Glow efekt stínů s minimálním ovlivněním světel. Stačí ve fotoeditoru zvolit správný režim prolnutí, tedy Blending.
High pass na ostření neostrého
Nemažte neostré fotografie, je zde záchrana jménem High Pass! Fotografové se většinou snaží zachránit neostrost silnou Neostrou maskou (funkce Unsharp Mask), ta má ale nevýhodu ve vytváření kontur. Však je také tato ostřící funkce primárně určena pro ostření fotografií pro tisk v časopisech. Ostření funkcí High Pass kontury vytváří jen minimální, téměř zanedbatelné, ale opravdu zasotřuje, zvláště v případě dvouvrstvého použití…
Rubriky
Jak tomu opravdu bylo
Oblíbené úvodní povídání nestora československé fotografie s příchutí čistého člověčího humoru.
Zasněžená romance
Bývávaly časy, kdy i v Praze byly přívaly sněhu a František Dostál u toho byl i se svým fotoaparátem.
Inspirace z východu
Cover Photo profesionálního fotografa celebrit Filipa Matušinského je ukázkou toho, jak přijmout inspiraci od jiného fotografa a to dokonce s jeho souhlasem.
Jak jsem potkával úžasné lidi
Fotografování vás často dostane k mnoha zajímavým a skvělým lidem, otevírá vám dveře – ty skutečné, i ty v nás…
S foťákem do kukuřice
Když se blíží bouřka, obzor se černá těžkými mraky, zvedá se vítr a vy jste s dívkou, které vůbec nevadí nahota, co budete dělat? To my nevíme, zato víme, co v tomto případě udělal fotograf Lukáš Bělohoubek. Popadnul nahou Aničku a běželi do kukuřičného pole fotografovat.
Kam si lidé odskakují
Řeč, ale především fotografie, se tentokrát podívají na toalety. No, toalety… Řekněme si to na rovinu. Na záchody a záchodky a to ještě s nadsázkou a humorem. A coby ne, vždyť tam občas musíme všichni.