Letní vydání ČS Fotografie, které je v prodeji od 31.července, je více zaměřeno na kreativitu potřebnou před samotným stiskem spouště. Naučíme vás malovat fotopozadí pro fotografie květin a to jak složitější, tak jednodušší pro ty, kteří neudrží štětec v rukou. A také budeme lepit mech a další zajímavé posypové materiály. Lepit jednoduše a efektivně na modelku. Chce to jen hodně trpělivosti (modelčiny) a trochu fantazie (fotografovy). Nezapomeneme na krajináře, budeme využívat neexistující okno a trochu šidit diváka, ale kreativní fotografie je zkrátka hra iluzí, stejně jako film a my se od filmařů i tentokrát budeme učit…
Nedaří se vám magazín na stánku sehnat, nebo je již vyprodaný? Dopřejte si pohodlí a ještě ušetříte peníze – objednejte si předplatné ZDE u spol. SEND, kde si můžete výhodně doobjednat i starší výtisky, pokud vám unikly!
Hlavní téma
Jak na kreativní fotografie květiny
Kreativita začíná dlouho před tím, než stisknete spoušť. A nemusíte být malíři, abyste si dokázali namalovat fotopozadí pro skvělé dekorativní fotografie květin. Ano, tentokrát začneme společně tvořit fotografická pozadí pomocí barev a štětců. Poradíme vám, jaké použít barvy a především zaženeme vaše obavy z toho, že byste to snad nezvládli. Od štětců se následně přesuneme k barevným akrylovým sprejům, což je technika vhodná i pro větší fotopozadí a řekneme vám, kde si takové spreje koupíte nejlevněji a ve špičkové kvalitě. Na závěr pak vytvoříme pozadí za velké květy z přírodního materiálu.
Jak fotit portrét v mechu
Krok za krokem si ukážeme, jak vytvořit atraktivní portréty mechové elfky. Jak, co a čím lepit na modelku, čeho se vyvarovat a jak si opatřit vhodné materiály, to vše na vás čeká v článku s atraktivními ukázkami. Asi budete překvapeni, jak snadné a vůči pleti zcela neškodné je lepení všeho možného na modelku, od které je ale nutné očekávat velkou trpělivost. Nádherné a věrohodné materiály pro dekoraci dívek i mužů vás překvapí a nejsou nijak drahé.
Fotoškola
Fish-eye & Long time
Pokračování článku o Fish-Eye objektivech a jejich neobvyklém použití v krajině. Tentokrát nakousneme téma efektu pohybové neostrosti při dlouhých expozičních časech, připomeneme možnost takového efektu díky skládání více expozic, neboť Fish-eye objektivy neumožňují použtí šedých neutrálních filtrů a řekneme si o nejdůležitějším rozdílu při snímání pohybové neostrosti mezi FE objektivy a širokoúhlými objektivy.
Kombinace denního světla a blesku
Jak ovlivnit jas scény při kombinovaném osvětlení se zábleskovým generátorem – krátký článek pro začátečníky připomene, jak ovlivnit jas scény, aniž by se změnil jas toho, co je osvětleno bleskem.
Focení u okna, které (tam) není
Když chcete fotografovat u okna a ono tam není, tak si ho přineste, nebo za ním jděte! Okenní světlo v jeho simulaci šablonou před softboxem jsme si ukázali minule, tentokrát v ukázkách bude skutečné okno. Jen bude jinde, než bylo a bude z něj zářit umělé světlo, abyste měli stabilní výsledky.
Jak fotit Hi-tech
Je možné využít moderní a jednoduchý design Hi-tech v dekorativní fotografii? Určitě ano, jen se můžete setkat s malou komplikací ve chvíli, kdy je produkt vybaven svítícím displejem. Ukážeme vám proto, jak takovou situaci elegantně řešit.
Postprodukce
Cinematic Grading jako umocnění emocí
Postprodukce zásadním způsobem ovlivňuje vnímání fotografií a emocí na nich zachycených. Dvě ukázky, jedna modelka, jedno místo a přesto zcela rozdílné emotivní působení fotografií. Pokud forma odpovídá obsahu, jste na dobré cestě ke skvělým fotografiím. Jak neudělat chybu při volbě stylu postprodukce a v čem je Cinematic Grading tak výjimečný? A jak je jedna z ukázek obrazem příběhu modelky na ní zachycené? Není to nic veselého, ale konec dobrý, všechno dobré. Jako ve filmu… Cinematic!
Nemá to logiku a je to dobré
Šedá a kovově šedá jsou dva odlišné termíny. Někdy je potřeba udělat nelogickou úpravu, abyste dosáhli skvělého působení a věrohodnosti materiálu. Čeká na vás sice trocha toho piplání, nicméněvýsledek za to určitě stojí!
Příběhy fotografií
Cihlová zeď jako fotopozadí
Příběh fotografie z obálky, kterou pořídil Tomáš Znojemský a k tomu i několik dalších fotografií, kde modelky pózují před cihlovou zdí a že to není nuda se určitě přesvědčíte sami.
Jak se fotí v Triglavu
Proč si brát na cesty džbánek na vodu? To vám bude vyprávět Janina Foldynová v dalším článku doprovázeném romantickými stylovými fotografiemi.
Mravenec vs. slon
Patrik Staněk fotí malé i velké! V jednom článku vám bude Patrik vyprávět o tom, jak fotografoval mravence a jak slona a jaký je v tom rozdíl. A není jen ve velikosti!
Jak fotit Gothic
Marketa Novak tentokrát trochu jinak, protože ne vždy se vše povede podle představ fotografa, přesto může výsledek získat skvělé ohlasy. Článek, který původně neměl vzniknout, ale ke kterému náš vydavatel Markétu nakonec přesvědčil. A tak se dozvíte, co se nepovedlo, jak to mělo a mohlo být, ale není. A věřte, že se vám bude ukázka opravdu líbit. Black Angel & Laura…
Rubriky
Někdy chybí člověk
Ne, není nutné vždy fotografovat jen lidi. Často postačí zachytit i to, co člověk po sobě zanechává, ať již v dobré víře, či jako odhozenou věc. Na žádné fotografování neexistují přesná pravidla a lze se tak vyjadřovat i k paradoxům spatřeným vedle nás. Někdy i se smyslem pro humor.
Dívka s perlou – fotosoutěž
Nečekaně dobře obeslaná speciální fotosoutěž zná svého vítěze a vy se můžete na jeho práci podívat…
Interview – Food fotografie
Vaří, peče, smaží a ještě ke všemu „to“ fotí. To je Jana Králiková a její Food fotografie.
Nouzový stav a fotografie
Jak František Dostál trávil čas, kdy se nemohlo (nesmělo) příliš courat v ulicích? Asi tak, jako mnozí z vás. Hrabal se ve svém archivu fotografií. A co našel? To uvidíte sami…
Dostavilo se léto
Veselé, rozmarné, hravé, trochu podivné, takové je snad každé léto a bylo tomu tak i před pár desítkama let na řece Sázavě. Jací byli Letní lidé?