Budeme se toulat krajinou, hrát si s makrofotografií, kde vás překvapí, že protisvětlo není ve skutečnosti protisvětlem, podíváme se na to, jak ohnisko objektivu ovlivňuje to, co fotografie vyjadřuje, proženeme psy ve sněhu a koně v ostravských hutích, modelku zasypeme květy růží a jinou položíme na ocelové schody, na srovnávacích ukázkách pochopíte vliv barev a tonality na celkovou atmosféru a emoce ve fotografii, čeká na vás pár tipů na fotografování hororu, zkrátka podzimní vydání je takové, jaký podzim je – plný atmosféry a emocí! Ani tentokrát nechybí dárkový balíček se skvělými LUTs… ČSF č.66 je v prodeji od 3.listopadu.
Nedaří se vám magazín ČS Fotografie sehnat? Objednejte si předplatné: https://www.send.cz/casopis/222/ceskoslovenska-fotografie Na stejném odkazu si můžete objednat i jednotlivá aktuální i starší vydání magazínu!
Hlavní téma
Emotivní portrétní fotografie
Na jedné exteriérové portrétní fotografii si ukážeme proměny, kterými se vytváří atmosféra a emoce. Obsah je jedna část práce, forma část druhá. Forma, tedy vizualizace obsahu je tvůrčím prostředkem, kterým můžeme obsahovou stránku obrazu umocňovat, potlačovat nebo zcela měnit a z obyčejné dokumentární fotografie tak získat neobyčejnou emotivní portrétní fotografii.
Jak se fotí Den Trifidů
Podíváme se na další zajímavé objekty, které můžeme způsobem fotografování ztvárnit a vytvořit kreativní, divácky atraktivní snímky, které mohou být i skvělou dekorací interiéru. Práce se světlem, příprava scény, zákonitosti vlivu světla na prostorové zobrazení detailů, zkrátka krok za krokem od získání objektu po jeho výtvarné zobrazení. Mnoho čtenářů překvapíme otočením schématu osvětlení, kdy se z protisvětla stane světlo přední. Zkrátka Flat Lay má trochu jiné zákonitosti.
Fotoškola
Jak se fotí TO (IT)
Co jsou platné vize, když je neumíte realizovat. Co je platná schopnost ovládání grafického editoru, když nemáte představu, jak je tvůrčím způsobem využít? Podívejte se, jak se (také) dá fotografovat horor a jak se skládají dílčí snímky do atraktivního finálního obrazu!
Jak fotit v zimě (psy)
Závěrečná část čtyřdílného seriálu o fotografování (nejen) psů ve čtyřech obdobích. Na co si dát pozor, kdy je správný okamžik stisku spouště, jak se vypřádat s expozicí na sněhu.
Ohnisko jako tvůrčí prostředek
Čtyři fotografie, čtyři rozdílná sdělení, přitom jsou ukázky snímány na jednom místě s jednou modelkou. Nejen její výraz, ale i způsob jeho zobrazení a perspektiva spolu s výškou snímání, to jsou nečekaně silné výrazové prostředky, které umocňují to, co fotografií sdělujete. Scénický portrét je snadné degradovat chybným snímáním s nevhodným ohniskem, proto věnujte pozornost zdánlivě zanedbatelné změně úhlu snímání i výběru ohniska objektivu, z ukázek tyto principy jistě pochopíte.
Industrial horses
Fascinující fotografie koní v industriálním prostředí ostravských hutí, to je světový unikát a my vám ukážeme, jak se taková série fotografuje. Současně si připomenete, že koně do industriálního prostředí vlastně patřily dříve, než na sportovní kolbiště.
Trochu méně barev
Méně barev pro výraznější barevný efekt! Je to tak – čím více barev, tím menší barevná atmosféra a větší barevný chaos. Ukážeme si, jak degradování barevné škály nechá vyniknout těm barvám, které ve fotografii ponecháte, v tomto článku si také ukážeme, jak snadno vytvoříte silný prostorový dojem u jednoplánové fotografie.
Příběh fotografie
Jak se fotí Urbex Nude
Barevná harmonie fotografií Lukáše Bělohoubka vás jistě okouzlí. Teplé plěťové odstíny nahého dívčího těla v kontrastu s chladně modrou ocelovou konstrukcí je divácky atraktivní a Lukáš vám také v krátkosti řekne, jak tyto snímky fotografoval.
Příběh balkónové fotografie
Nádherná podzimní atmosféra a barvy, atraktivní krajina a velmi neobvyklá okolnost jejího pořízení. Tomáš Morkes vás jistě přesvědčí o tom, že při troše štěstí se dá skvělá fotografie pořídit i z balkónu. Někdy a někde…
Krušnohorská chobotnice
Proměny krajinného detailu v různých ročních obdobích, to je námět, který si vybral Daniel Řeřicha pro svůj minicyklus a poví vám o tom, jak, kde a čím tyto kouzelné snímky fotografoval a bude to pro vás jistě skvělá inspirace. Pokud máte trpělivost a chuť se na stejné místo vracet několikrát v roce.
Rubriky
Zapomínání je člověku vlastní
Úvodní fejeton Františka Dostála připomene důležitost fotografie v roli vizuální paměti.
Jak vzniká reportážní fotografie
Malá fotoreportáž z jedné události na Václavském náměstí.
My starší si dosud pamatujeme
Trocha historie nikoho nezabije a tak vás dobové fotografie zavedou o pár desítek let zpět, do časů pouličních fotografů.
Miloš Nejezchleba
V magazínu ČS Fotografie trochu výjimečný rozhovor s autorem, který se zaměřuje na konceptuální tvorbu.
Filip Matušinský: Proč?
Profesionální reklamní a Glamour fotograf Filip Matušinský nám odpoví na pár otázek Proč? Příjemné posezení za naší redakční stodolou dodalo našemu povídání tu správnou atmosféru a kromě jiného se dozvíte, jak lenost někdy růže přináší…